Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос: Ламбдата на снимката от този скриншот за смяна ли е?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос: Ламбдата на снимката от този скриншот за смяна ли е?

    Колата припалва и гасне след 5 сек. или малко повече, като не достига нормални обороти. Излизат две грешки за горивната смес(доколкото запомних беше - О2 сензорът дава стойности извън самоадаптивните възможности на ЕКУ-то). Според графиката дебитомерът работи нормално(мнението ми на неспециалист). Колата е с ЦФ3 мотора.
    Смятате ли че ламбда 2 след катализатора може да се е откачила буксата, тъй като не показва никакви стойности. Предполагам, че е под двигателя и не успях да му хвърля око.
    И още нещо, нормална стойност ли е датчикът на атмосферното налягане да дава 611 мбар? Странно ниска стойност ми се вижда???
    Attached Files
    Last edited by SilverArrow; d.m.y г., 17:47.

  • #2
    Първоначално публикувано от SilverArrow Покажи съобщение
    Колата припалва и гасне след 5 сек. или малко повече, като не достига нормални обороти. Излизат две грешки за горивната смес(доколкото запомних беше - О2 сензорът дава стойности извън самоадаптивните възможности на ЕКУ-то). Според графиката дебитомерът работи нормално(мнението ми на неспециалист). Колата е с ЦФ3 мотора.
    Смятате ли че ламбда 2 след катализатора може да се е откачила буксата, тъй като не показва никакви стойности. Предполагам, че е под двигателя и не успях да му хвърля око.
    И още нещо, нормална стойност ли е датчикът на атмосферното налягане да дава 611 мбар? Странно ниска стойност ми се вижда???
    Колко кубика е двигателя ?????Този скриийн шот при каква температура на ДВГ е правен ???? Нормално е задната сонда да седи на 450 мв.,това и е работата.Ако това е при загрял двигател,според мен дебитомера е за смяна,показва доста на празен ход.Кажи точните кодове на грешките 1170 и 1173 ли са ?????
    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

    Comment


    • #3
      Не знам каква е логиката но на 1.6 TS 120кс третата сонда почва да работи нормално след доста време. Не съм пробвам да засичам след колко. На снимката по-долу.. някъде след 8-мата минута чак.
      Attached Files
      Alfa Romeo 147 1,6TS 120CV
      Skype: nmilev64

      Comment


      • #4
        Хора,задната сонда на тези коли не работи през повечето време,тя е диагностична и следи за проблеми с катализатора,чак тогава може да мръдне за да покаже на Еку-то,че има проблем
        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

        Comment


        • #5
          Смятате ли че ламбда 2 след катализатора може да се е откачила буксата, тъй като не показва никакви стойности. Предполагам, че е под двигателя и не успях да му хвърля око.
          Това прочете ли го някой?
          Тази кола няма такава сонда, така че е нормално да не показва нищо.
          В отговор на въпроса от заглавието - не,не е за смяна.
          По повод дефекта с изгасването, малко след като запалиш - най-вероятно е за дебитомер. Ако нямаш газова уредба де...
          Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
          Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
            Това прочете ли го някой?
            Тази кола няма такава сонда, така че е нормално да не показва нищо.
            В отговор на въпроса от заглавието - не,не е за смяна.
            По повод дефекта с изгасването, малко след като запалиш - най-вероятно е за дебитомер. Ако нямаш газова уредба де...
            Защо говориш глупости ????? Евро 3 мотора е с 3 сонди,2 преди двата малки катализатора на колектора и 1 след долния катализатор !!!!!!!!
            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

            Comment


            • #7
              А къде е ЛАМБДА 2 СЛЕД КАТАЛИЗАТОРА???
              Въобще направи ли си труда да прочетеш какво пише в първия пост?
              Погледна ли картинката да видиш коя сонда не показва нищо?
              Смятате ли че ламбда 2 след катализатора може да се е откачила буксата, тъй като не показва никакви стойности. Предполагам, че е под двигателя и не успях да му хвърля око.
              Не държа да ми се извиняваш...
              Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
              Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
                А къде е ЛАМБДА 2 СЛЕД КАТАЛИЗАТОРА???
                Въобще направи ли си труда да прочетеш какво пише в първия пост?
                Погледна ли картинката да видиш коя сонда не показва нищо?

                Не държа да ми се извиняваш...
                Ами то отговора си го пише още на снимката.
                Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                Comment


                • #9
                  Fiat Punto 1.4GT 1996
                  Hyundai Tucson 2.0 2007
                  Renault Clio 1.5 2019

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                    Ами то отговора си го пише още на снимката.
                    Е аз това се опитвам да кажа вече 2-3 поста, ма ти викаш че пиша глупости...
                    Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                    Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                    Comment


                    • #11
                      Колеги благодаря, за отговорите. Известно време отсъствах. Междувременно помъчих колата няколко часа на пътя и като че се подобри малко.
                      Разгледах я отдолу, ИМА сонда след катализатора, но не успях да го отвия.
                      Колата е 1,8 литров ДВГ. С ГИ е. Студеният старт на бензин е проблемът. Припалва и след 5 сек изгасва като по часовник. На газ пали и си работи нормално.
                      Правих тест с откачен дебитомер, също гасне след 5 сек. Затова се насочих към сондата.
                      Възможно ли е сондата да е към края на ресурса си и да не дава реални стойности? Защото се случва при постоянна скоростда "забива нос" без да съм отпуснал газта.

                      А относно "ламбда 2 след катализатора" по памет си мисля, че преди показваше някаква стойност, но не съм абсолютно сигурен. Може да се лъжа. Но проверих и поне един е монтиран със сигурност след катализатора под колата.

                      ---------- Post added at 15:36 ---------- Previous post was at 15:29 ----------

                      И още нещо интересно, откачах буксите на ламбдите преди катализатора и компютърът продължи да показва стойности около 460 мВ. Това при изгасен ДВГ.

                      Също така барометричният сензор показва някой път 611 мм/референцията беше с живак ако не се лъжа/ и друг път 1018 мм, все при неработещ ДВГ. Нелогично ми се вижда!!!

                      ---------- Post added at 15:41 ---------- Previous post was at 15:36 ----------

                      Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                      Колко кубика е двигателя ?????Този скриийн шот при каква температура на ДВГ е правен ???? Нормално е задната сонда да седи на 450 мв.,това и е работата.Ако това е при загрял двигател,според мен дебитомера е за смяна,показва доста на празен ход.Кажи точните кодове на грешките 1170 и 1173 ли са ?????
                      Скринът е при студен ДВГ. 1800 куб.см..
                      Сгреших, като не ги записах грешките, а ги изтрих от ЕКУ-то. но едната беше 1178 и още три чието описание насочваше към възможна причина неизправен О2 сензор, аз го разбирам като сензор-кислород.
                      Last edited by SilverArrow; d.m.y г., 14:44.

                      Comment


                      • #12
                        Моята кола правеше същите мизерии,паля и след 5 секунди гасне, все едно съм врътнал ключа. И аз сменях ламбда,кабели,дебитомер и тн. докато един ден не се зарових да гледам газовата. След нормална настройка и рестартиране и ново обучение на бензиновото ЕКУ,нещата са 6 и нямам грижи с паленето.
                        Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
                        Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
                        Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

                        Comment


                        • #13
                          А какви са нормалните стойности на ламбда сондата при загрял двигател (90градуса) на празен ход (преинсталирах компа и Аутодата се затри) . Днес моята ми показа колебания между 0.13 и 0.75 волта. FES не показа никакви грешки.
                          Колата е тази от подписа.
                          Last edited by slaf4u; d.m.y г., 09:09.
                          Сливен, Alfa Romeo 156 1.8 TS '00

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от slaf4u Покажи съобщение
                            А какви са нормалните стойности на ламбда сондата при загрял двигател (90градуса) на празен ход (преинсталирах компа и Аутодата се затри) . Днес моята ми показа колебания между 0.13 и 0.75 волта. FES не показа никакви грешки.
                            Колата е тази от подписа.
                            Добре ти работи сондата,стига пиковете да на малко време,не през 5-6 сек.
                            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                            Comment


                            • #15
                              Оказа се, че наистина не е от ламбда сондата. Кабелчето й беше огънато по ръба на топлинният щит на катализатора и с времето сигурно се протрило и жиците се допират до ламарината от време на време. Може би затова не отчиташе третата сонда. Понаместих кабела и сега на МЕС дава 460 миливолта.
                              Лошото е, че на студен двигател продължава да не пали. На газ с повечко въртене си пали нормално.

                              Comment

                              Working...
                              X